NASZ ZESPÓŁ
Aleksandra Wicher-Kril
-----
LOGOPEDA
NEUROLOGOPEDA
PEDAGOG SPECJALNY
-----------
właścicielka CTNEUROSENSUS
Ukończyłam Uniwersytet Szczeciński na kierunku Pedagogika specjalna z logopedią, terapią pedagogiczną i glottodydaktyką oraz Uniwersytet Gdański na kierunku Neurologopedia.
Aktualnie jestem studentką studiów doktoranckich na Uniwersytecie Gdańskim.
Moim największym zainteresowaniem naukowym jest ankyloglosja (ograniczenie ruchomości języka spowodowane jego krótkim wędzidełkiem) i jej wpływ na jakość wymowy (dyslalia ankyloglosyjna) oraz m.in. problemy w karmieniu piersią i powstawanie wad zgryzu.
Opublikowałam dwa artykuły naukowe związane z tematem ankyloglosji: Wędzidełko języka jako kontrowersyjny problem w logopedycznej refleksji z perspektywy studentki logopedii (Biuletyn Logopedyczny 2016/2017) oraz Dlaczego warto leczyć ankyloglosję? Z perspektywy własnych doświadczeń w logopedycznej terapii dyslalii ankyloglosyjnej (Forum Logopedyczne 2019).
Wybrane kursy i szkolenia:
FTM Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna, prof. Danuta Pluta-Wojciechowska
Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów SMURF, prof. Danuta Pluta-Wojciechowska
Terapia miofunkcjonalna I i II, mgr Aleksandra Rosińska
Dyslalia ankyloglosyjna. O krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i skuteczności terapii, dr hab. Barbara Ostapiuk
Praca z dzieckiem z „Opóźnionym Rozwojem Mowy”, mgr Małgorzata Ignaczewska-Choruży
Elektrostymulacja w logopedii, mgr Ewa Wojewoda
Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej cz. I i II, mgr Katarzyna Gromelska
Trener TUS, mgr Hanna Szyszkowska
Terapia apraksji, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia się, mgr Ewa Grzelak
Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC) – praca z osobami z autyzmem, afazją, apraksją, mgr Ewa Grzelak
Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji, dr Magdalena Grycan
Funkcjonowanie dziecka z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego – możliwości diagnostyczne i terapeutyczne, mgr Julia Pyttel
Stawy skroniowo-żuchwowe – diagnostyka i leczenie, mgr Dominika Kębłowska
Zaburzenia sensoryczne u niemowląt i dzieci do 4 roku życia, mgr Bogna Stępień-Błachowiak
Osteopatyczne zabiegi lecznicze w pediatrii i neonatologii, mgr Aneta Szczepańska-Rybak
Ocena rozwoju niemowlaka oczami lekarza i fizjoterapeuty, dr n.med. Iwona Szymkuć-Bukowska, mgr Joanna Sebastian
MIOF – laktacja, dr Marta Wawrzynów
MFS – leczenie zaburzeń funkcjonalnych jamy ustnej systemem MFS (ortodoncja funkcjonalna)
Terapia miofunkcjonalna dzieci w wieku 2-6- od pierwszego spotkania po terapię, mgr Maria Szyfter
Terapia czaszkowo-krzyżowa (2-letnia szkoła CRANIO-SACRAL Biodynamic), mgr Justyna Sadowska
Weronika Tryk
--------
NEUROLOGOPEDA
Wykształcenie zdobyłam na Uniwersytecie Gdańskim oraz Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Pragnąć rozwinąć swoje umiejętności oraz poszerzyć wiedzę rozpoczęłam specjalizację neurologopedyczną.
W Centrum Terapii Neurosensus obejmuję opieką głównie pacjentów z dyslalią (wadami wymowy), ORM, prowadzę terapię miofunkcjonalną oraz przygotowuje dzieci i dorosłych do leczenia ortodontycznego.
Współpracuję również z przedszkolami i żłobkami na terenie Gdańska.
Do moich szczególnych zainteresowań naukowych należy praca z pacjentami z ankyloglosją (skróceniem wędzidełka języka) oraz prowadzenie terapii miofunkcjonalnej.
W swojej pracy najbardziej cenię sobie kreatywność oraz możliwość ciągłego rozwoju. Lubię podróże, spacery oraz aktywnie spędzać czas.
Wybrane kursy i szkolenia:
Fizjologopedia, mgr Wojciech Waśniowski
Trener TUS, mgr Hanna Szyszkowska
Skojarzenia do mówienia, mgr Ewa Grzelak
Dyslalia ankyloglosyjna. O krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i skuteczności terapii, prowadzący, dr hab. Barbara Ostapiuk
Terapia miofunkcjonala, mgr Aleksandra Rosińska
Terapia apraksji, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia się, mgr Ewa Grzelak
Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów SMURF, prof. Danuta Pluta-Wojciechowska
AAC – budowanie narzędzia do komunikacji, mgr Ewa Grzelak
AAC – wizualne wsparcie rozumienia, mgr Ewa Grzelak
Zeszyt logopedyczny, mgr Joanna Pałasz
Migdałki w praktyce logopedycznej – praca z pacjentem przed i po zabiegu, mgr Ola Rosińska
Funkcjonowanie dziecka z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego – możliwości diagnostyczne i terapeutyczne, mgr Julia Pyttel
Terapia miofunkcjonalna dzieci w wieku 2-6- od pierwszego spotkania po terapię, mgr Maria Szyfter
Kinga Koziełło
-------
nEUROLOGOPEDA
Jestem absolwentką międzyuczelnianego kierunku Logopedia, który powstał dzięki współpracy Uniwersytetu Gdańskiego oraz Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W 2021 roku ukończyłam studia magisterskie o specjalności Neurologopedycznej oraz Wczesnej interwencji logopedycznej na Uniwersytecie Gdańskim.
Zajmuję się terapią zaburzeń mowy, profilaktyką logopedyczną, prowadzę również przesiewowe badania logopedyczne. Swoje doświadczenie zdobywam poprzez współpracę z wieloma punktami przedszkolnymi na terenie Gdańska.
Wybrane kursy i szkolenia:
Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją), prof. Zdzisława Orłowska-Popek
Terapia miofunkcjonalna, mgr Aleksandra Rosińska
Terapia apraksji, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia się, mgr Ewa Grzelak
Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów SMURF, prof. Danuta Pluta-Wojciechowska
Skojarzenia do mówienia, mgr Ewa Grzelak
Funkcjonowanie dziecka z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego – możliwości diagnostyczne i terapeutyczne, mgr Julia Pyttel
Werbogesty – od gestu do słowa i będzie rozmowa, mgr Agata Gładowicz-Bojarska
Terapia miofunkcjonalna dzieci w wieku 2-6- od pierwszego spotkania po terapię, mgr Maria Szyfter
Maja Piotrowska
-----
NEUROLOGOPEDA
Studia logopedyczne ukończyłam na Uniwersytecie Gdański. Od kilku lat pracuję z najmłodszymi w placówkach terapeutycznych na terenie Trójmiasta – Ośrodek Wczesnej Interwencji, przedszkola i żłobki.
W CTNeurosensus pracuję z pacjentami z dyslalią (wadami wymowy), prowadzę terapię miofunkcjonalną oraz przygotowuje dzieci i dorosłych do leczenia ortodontycznego.
Wybrane kursy i szkolenia:
Terapia miofunkcjonala, mgr Aleksandra Rosińska
FTM Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna, prof. Danuta Pluta-Wojciechowska
Terapia apraksji, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia się, mgr Ewa Grzelak
Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów SMURF, prof. Danuta Pluta-Wojciechowska
Skojarzenia do mówienia, mgr Ewa Grzelak
Dyslalia ankyloglosyjna. O krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i skuteczności terapii, prowadzący, dr hab. Barbara Ostapiuk
AAC – wizualne wsparcie rozumienia, mgr Ewa Grzelak
Funkcjonowanie dziecka z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego – możliwości diagnostyczne i terapeutyczne, mgr Julia Pyttel
AAC – budowanie narzędzia do komunikacji, mgr Ewa Grzelak
Terapia miofunkcjonalna dzieci w wieku 2-6- od pierwszego spotkania po terapię, mgr Maria Szyfter
ETTHNO elastyczny terapeutyczny taping w logopedii, dr Martyna Brychcy
Maria Tkaczyk
-----
LOGOPEDA
Jestem absolwentką Studiów Logopedycznych Uniwersytetu Gdańskiego.
Pracuję z dziećmi w zakresie wad wymowy i zaburzeń miofunkcjonalnych. W pracy terapeutycznej bliskie jest mi także zagadnienie autyzmu.
Wybrane kursy i szkolenia:
Terapia małego dziecka z autyzmem, Joanna Pałasz
Autyzm – Terapia Dzieci Powyżej 5 roku życia. Propozycje wsparcia Dziecka i Rodziny – Joanna Pałasz
Zabawa w diagnozie logopedycznej, Anna Zając
Fizjologiczna Terapia Miofunkcjonalna FTM, prof. Danuta Pluta-Wojciechowska
Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów SMURF i Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna FTM, prof. Danuta Pluta-Wojciechowska
Terapia miofunkcjonalna dzieci w wieku 2-6- od pierwszego spotkania po terapię, mgr Maria Szyfter
Aleksandra Wach
-----
lOGOPEDA
Absolwentka logopedii oraz nauczania języka polskiego jako obcego (Uniwersytet Gdański).
Specjalizuję się w pracy z dziećmi z wadami wymowy i zaburzeniami miofunkcjonalnymi.
Z wykształcenia jestem także muzykiem.
Wybrane kursy i szkolenia:
Polski Język Migowy A1, Polski Związek Głuchych
Zwykła niepłynność mówienia, a jąkanie , dr Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska
Praca z rodziną w terapii karmienia. Strategie rodzicielskie dla terapeutów karmienia, mgr Agata Kalina
Rynolalia – diagnoza i terapia nosowania, mgr Angelika Bartnik
Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów SMURF i Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna FTM, prof. Danuta Pluta-Wojciechowska
Terapia miofunkcjonalna dzieci w wieku 2-6- od pierwszego spotkania po terapię, mgr Maria Szyfter
Magdalena Czerwińska
-----
pSYCHOLOG DZIECIĘCY
Ukończyłam UG na kierunku psychologia ze spec. psychoseksuologia oraz przygotowanie pedagogiczne, które dało mu uprawnienia do pracy z dziećmi. Aktualnie jestem w trakcie studiów podyplomowych doskonalących w zakresie metodyki wspomagania komunikacji językowej uczniów. Od 2021 roku zbieram doświadczenie w pracy z najmłodszymi w placówkach nauczania przedszkolnego, szkołach podstawowych oraz fundacjach. Jestem także nauczycielem wspomagającym dla uczniów w spektrum autyzmu oraz trenerem TUS. Zwolenniczka dialogu bez przemocy oraz pracy z dzieckiem z wykorzystaniem teorii uczenia się.
Wybrane kursy i szkolenia:
Szkolenie z zakresu Edukacji Włączającej
Terapia behawioralna I, II i III stopnia
Trening Umiejętności Społecznych – trener
Szkolenie NVC