NASZ ZESPÓŁ

Aleksandra Wicher-Kril
-----
LOGOPEDA
NEUROLOGOPEDA
PEDAGOG SPECJALNY
właścicielka NEUROSENSUS
Ukończyłam Uniwersytet Szczeciński na kierunku Pedagogika specjalna z logopedią, terapią pedagogiczną i glottodydaktyką oraz Uniwersytet Gdański na kierunku Neurologopedia.
Aktualnie jestem studentką studiów doktoranckich na Uniwersytecie Gdańskim.
Moim największym zainteresowaniem naukowym jest ankyloglosja (ograniczenie ruchomości języka spowodowane jego krótkim wędzidełkiem) i jej wpływ na jakość wymowy (dyslalia ankyloglosyjna) oraz m.in. problemy w karmieniu piersią i powstawanie wad zgryzu.
Opublikowałam dwa artykuły naukowe związane z tematem ankyloglosji: Wędzidełko języka jako kontrowersyjny problem w logopedycznej refleksji z perspektywy studentki logopedii (Biuletyn Logopedyczny 2016/2017) oraz Dlaczego warto leczyć ankyloglosję? Z perspektywy własnych doświadczeń w logopedycznej terapii dyslalii ankyloglosyjnej (Forum Logopedyczne 2019).
Wybrane kursy i szkolenia:
FTM Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna, prof. Danuta Pluta-Wojciechowska
Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów SMURF, prof. Danuta Pluta-Wojciechowska
Terapia miofunkcjonalna I i II, mgr Aleksandra Rosińska
Dyslalia ankyloglosyjna. O krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i skuteczności terapii, dr hab. Barbara Ostapiuk
Praca z dzieckiem z „Opóźnionym Rozwojem Mowy”, mgr Małgorzata Ignaczewska-Choruży
Elektrostymulacja w logopedii, mgr Ewa Wojewoda
Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej cz. I i II, mgr Katarzyna Gromelska
Trener TUS, mgr Hanna Szyszkowska
Terapia apraksji, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia się, mgr Ewa Grzelak
Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC) – praca z osobami z autyzmem, afazją, apraksją, mgr Ewa Grzelak
Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji, dr Magdalena Grycan
Stawy skroniowo-żuchwowe – diagnostyka i leczenie, mgr Dominika Kębłowska
Zaburzenia sensoryczne u niemowląt i dzieci do 4 roku życia, mgr Bogna Stępień-Błachowiak
Osteopatyczne zabiegi lecznicze w pediatrii i neonatologii, mgr Aneta Szczepańska-Rybak
Ocena rozwoju niemowlaka oczami lekarza i fizjoterapeuty, dr n.med. Iwona Szymkuć-Bukowska, mgr Joanna Sebastian
Terapia czaszkowo-krzyżowa (2-letnia szkoła CRANIO-SACRAL Biodynamic), mgr Justyna Sadowska

Wiktoria Jabłońska
-----
nEUROLOGOPEDA
PEDAGOG SPECJALNY
NAUCZYCIEL WCZESNEJ EDUKACJI
Od 2016 roku związana jestem z Uniwersytetem Gdańskim, gdzie najpierw ukończyłam Pedagogikę wczesnej edukacji z logopedią, a później Pedagogikę specjalną z surdopedagogiką. W 2020 roku rozpoczęłam specjalizację z Neurologopedii.
Grupą, z którą pracuję, są najmłodsi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W kręgu moich zainteresowań znajduje się przede wszystkim wspieranie rozwoju mowy i komunikacji dziecka. Jestem zwolenniczką przekonania, że komunikacja jest kluczem do wyrażania swoich potrzeb i swojej osobowości, dlatego w terapii opóźnionego rozwoju mowy, w terapii dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju, dzieci z niepełnosprawnościami chętnie wprowadzam AAC – komunikację wspomagającą i alternatywną, szytą na miarę potrzeb i możliwości danego użytkownika języka i jego rodziny.
Zajmuję się także terapią dyslalii (wad wymowy). Stawiam w niej przede wszystkim na terapię przyczynową, czyli dociekanie i podejmowanie prób eliminowania przyczyn nieprawidłowości.
Wybrane kursy i szkolenia:
Wprowadzanie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością. Poziom I i II, prowadzący, mgr Monika Jerzyk
Dyslalia ankyloglosyjna. O krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i skuteczności terapii, prowadzący, dr hab. Barbara Ostapiuk
Terapia miofunkcjonala, mgr Aleksandra Rosińska
Terapia apraksji, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia się, mgr Ewa Grzelak
Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów SMURF, prof. Danuta Pluta-Wojciechowska
Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC) – praca z osobami z autyzmem, afazją, apraksją, mgr Ewa Grzelak

Weronika Tryk
--------
NEUROLOGOPEDA
Wykształcenie zdobyłam na Uniwersytecie Gdańskim oraz Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Pragnąć rozwinąć swoje umiejętności oraz poszerzyć wiedzę rozpoczęłam specjalizację neurologopedyczną.
W Centrum Terapii Neurosensus obejmuję opieką głównie pacjentów z dyslalią (wadami wymowy, ORM oraz przygotowuje dzieci i dorosłych do leczenia ortodontycznego.
Współpracuję również z przedszkolami i żłobkami na terenie Gdańska.
Do moich szczególnych zainteresowań naukowych należy praca z pacjentami z ankyloglosją (skróceniem wędzidełka języka) oraz prowadzenie terapii miofunkcjonalnej.
W swojej pracy najbardziej cenię sobie kreatywność oraz możliwość ciągłego rozwoju. Lubię podróże, spacery oraz aktywnie spędzać czas.
Wybrane kursy i szkolenia:
Fizjologopedia
Trener TUS, mgr Hanna Szyszkowska
Dyslalia ankyloglosyjna. O krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i skuteczności terapii, prowadzący, dr hab. Barbara Ostapiuk
Terapia miofunkcjonala, mgr Aleksandra Rosińska
Terapia apraksji, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia się, mgr Ewa Grzelak
Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów SMURF, prof. Danuta Pluta-Wojciechowska

Kinga Koziełło
-------
nEUROLOGOPEDA
Jestem absolwentką międzyuczelnianego kierunku Logopedia, który powstał dzięki współpracy Uniwersytetu Gdańskiego oraz Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W 2021 roku ukończyłam studia magisterskie o specjalności Neurologopedycznej oraz Wczesnej interwencji logopedycznej na Uniwersytecie Gdańskim.
Zajmuję się terapią zaburzeń mowy, profilaktyką logopedyczną, prowadzę również przesiewowe badania logopedyczne. Swoje doświadczenie zdobywam poprzez współpracę z wieloma punktami przedszkolnymi na terenie Gdańska.
Wybrane kursy i szkolenia:
Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją), prof. Zdzisława Orłowska-Popek
Terapia miofunkcjonalna, mgr Aleksandra Rosińska
Terapia apraksji, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia się, mgr Ewa Grzelak
Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów SMURF, prof. Danuta Pluta-Wojciechowska

Maja Piotrowska
-----
lOGOPEDA
Studia logopedyczne ukończyłam na Uniwersytecie Gdański. Od kilku lat pracuję z najmłodszymi w placówkach terapeutycznych na terenie Trójmiasta – Ośrodek Wczesnej Interwencji, przedszkola i żłobki.
W CTNeurosensus pracuję z pacjentami z dyslalią (wadami wymowy) oraz przygotowuje dzieci i dorosłych do leczenia ortodontycznego.
Wybrane kursy i szkolenia:
Terapia miofunkcjonala, mgr Aleksandra Rosińska
FTM Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna, prof. Danuta Pluta-Wojciechowska
Terapia apraksji, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia się, mgr Ewa Grzelak
Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów SMURF, prof. Danuta Pluta-Wojciechowska